Autonomous Mobility
Helpful. Simple. Seamless.

News

 
 

NEWS

Big and small news, from our business development or the daily life in our office.

Fear of missing out? Please subscribe to our mailing list and stay updated. 

 
pexels-photo-108603.jpeg
 

Lidt om vores team - årgang 2018

I løbet af året der snart er gået, er der noget specifikt som har fyldt en del, på vores online platforme og selvfølgelig også i vores hverdag på kontoret: rekruttering! Vi har fået flere og flere opgaver ind og det har krævet nye dygtige mennesker på holdet, så vi kan komme i mål, med vores ansøgninger og projekter. Det har betydet, at vi har budt en eller to nye personer velkommen, hver måned i løbet af året. Det har både betydet en del travlhed på rekrutteringsfronten, samt et konstant skiftende medarbejder-mosaik, som man næsten ikke kan nå at opdatere før der er kommet nye til. Fra at være et hold på 12 mennesker i januar, er vi nu 29 på vores team. Det er lidt vildt, at tænke tilbage på og det har da også krævet et større kontor, som vi flyttede ind i tilbage i maj måned. Det er dejligt, at have alle med ombord, på vores selvkørende rejse og alle kolleger på holdet, bidrager med den gode stemning og en herlig gejst for det vi laver.

Vores team, som det ser ud December 2018 - en del større end det var ved årets start!

Vores team, som det ser ud December 2018 - en del større end det var ved årets start!

Velkommen til vores nye operatører

Som noget helt nyt, har vi i 2018 rekrutteret operatører, til vores busser. Flere spørger os hvad en operatør egentlig skal bruges til, for “busserne skal da køre sig selv”? Det er helt korrekt! Busserne kører sig selv og det gør de ved hjælp af en masse teknologiske værktøjer og software, som kan være ret abstrakt, for folk at sætte sig ind i - dermed, også noget de kan have svært ved at stole på. Her er det operatørens rolle, at fungere som en slags vært, der kan svare på alle spørgsmål og fortælle folk, om teknologien og hvordan det hele fungerer. Samtidig, er de vores øjne i de første pilotprojekter, hvor vi gerne vil have information om folks oplevelse i bussen og feedback fra brugerne. Derfor er operatørerne simpelthen noget af det vigtigste i vores virksomhed og vi er så glade for, at vi nu har seks af dem ombord til pilotprojekterne her i Danmark. Lars, Andreas, Torben, Flemming, Jacob og Omer er alle, enten igennem vores træningsforløb, eller godt i gang. De får træning i krisehåndtering, førstehjælp, kommunikation og selvfølgelig drift af busserne, så de er helt klar, til at komme ud at rulle, i starten af det nye år. Vi er så glade, for at have budt dem velkommen i 2018 og glæder os til næste skridt, i rejsen sammen med dem.

Virksomhedsstruktur og ny afdeling i Oslo

Når et hold vokser fra 12 til 29 personer, betyder det også noget for strukturen i virksomheden. Vi har altid haft en meget flad virksomhedsstruktur, hvilket kommer ret naturligt, når man sidder meget tæt op ad hinanden, på et lille kontor - og det er noget vi har holdt meget af! Det åbne kontormiljø har vi stadig, efter vi flyttede til større lokaler i kontorfællesskabet Futurebox, i maj måned. Vi har stadig et åbent kontormiljø, hvor vi sidder i et stort rum sammen. Ligeledes er den flade virksomhedsstruktur stadig prominent, men arbejdsopgaverne er blevet delt op i forskellige grene og nogle medarbejder har fået nye titler, der passer bedre til deres opgaver. Alle afdelinger er ligeledes blevet oprustet i løbet af året, så vi står bedre på alle fronter.

Samtidig, har vi fået en helt ny gren af vores virksomhed, da vi snart skal ud at rulle i Oslo, i forbindelse med, vores store pilotprojekt med Ruter. Det er et projekt, der har store ambitioner, så det kommer til at være en stor opgave, at få projektet ud at rulle. Derfor kommer vi til at have en medarbejder i Oslo, til at tage sig af de mange opgaver, som både skal løses lokalt i Oslo og i samarbejde med os andre, på kontoret i Lyngby. Hans Fridberg, er ansat som Project Planning Manager per 10.12.2018 og har været ved os i Lyngby, op til jul. Han kommer til at sidde i Oslo efter nytåret og arbejde på det spændende projekt. De fleste af os, kommer til at tage til Oslo en del, for at assistere Hans, eksempelvis med kommunikation eller planlægningsmæssige opgaver, så vi ser ham stadig en del, på den anden side af nytåret. Alligevel har det været godt, at have ham på kontoret her i december, så vi alle har kunne lære hinanden godt at kende. Det er spændende, med en afdeling i et andet land og vi glæder os til at se hvordan det hele kommer til at gå. 2019 ser virkelig spændende ud - både på personalefronten og med alle de projekter, vi skal have ud at rulle. Det bliver så godt!

Hans Fridberg, Project Planning Manager

Hans Fridberg, Project Planning Manager

Anne Rosa Simonsen